Saturday, October 5, 2013

Welke Statief ik nu gebruik.

Ik heb eigenlijk nooit een statief gekocht, ik heb er twee gekregen en zelfs 1 gevonden, gewoon ergens bij de vuilnisbak. Ik liep er toevallig langs.

Dus heb ik inmiddels drie statieven. Wat me opvalt, is dat ik eigenlijk maar 1 van de statieven gebruik. Niet dat die andere niet goed zijn maar er is er toch altijd 1 die wat beter werkt dan de ander. Zoals dat de een er wat steviger uitziet, meer stabiliteit geeft dan de andere. Makkelijker in gebruik is en niet te zwaar. En daarnaast ook weer handig in te schuiven, zonder dat je gelijk een paar vingers mist.

Waar maak je foto´s van?

Het is natuurlijk ook belangrijk om te kijken wat je wilt fotograferen. Als je veel in de natuur gaat fotograferen is een licht maar wel een sterk statief nodig. In verband met de wind en andere weersomstandigheden. Als je gewoon binnen blijft en geen vreemde dingen doet, kan je gewoon een simpel modelletje gebruiken.

No comments:

Post a Comment