Wednesday, October 2, 2013

Vervolg, hoe ik mijn eerste camera kocht.

Hoe groot is je diafragma.

Waar ik ook achter kwam bij mijn eerste camera is dat het wel handig is om te kijken hoe ver je diafragma gaat. Bij mijn eerste camera ging mijn diafragma tot 8. Dat is niet erg hoog. Je diafragma zorgt voor het licht en voor de scherpte in je foto´s. Dus ik had al snel door dat ik met deze camera nooit professionele foto´s kon schieten. Toch met heel veel moeite is me dat nog gelukt, maar dat kostte te veel tijd en geduld, die toch op een gegeven moment ergens is opgeraakt. Camera´s van deze tijd, hebben gelukkig een hoog diafragma waar je beter mee kan fotograferen dan tien jaar geleden. De kwaliteit is erop vooruit gegaan, dat zeker.
Beschermtasje

Bij mijn eerste camera kocht ik gelijk een beschermtasje. Dit noem ik even zo, omdat ik niet precies weet hoe dat genoemd wordt. Het is een tasje waar je camera precies inpast, dus zonder lenzen en dergelijke. Ik vond het vrij normaal dat zo een tasje mee wordt verkocht bij de camera, maar bij mijn tweede camera kreeg ik de camera mee in een doos. En toen ik hem eruit haalde, bleek er geen tasje bij te zitten. Beetje naïef van mij, misschien. Dat is dus niet vanzelfsprekend dat er een tasje bij zit.
Kaartje om je foto´s op te zetten

Nog zo iets, een kaartje voor je foto´s op te zetten. Dat moet je dus ook apart kopen. Is ook niet vanzelfsprekend dat het bij je camera verkocht wordt. Let ook goed op, dat je het juiste kaartje bij de juiste camera koopt, dat kun je terug vinden bij de informatie van je camera, of gewoon vragen aan een verkoper, natuurlijk.

No comments:

Post a Comment