Monday, October 17, 2016

Gedicht: Diy Een heerlijk en gezond kopje herfstthee


Gedicht: Diy herfstthee


Vandaag rijm ik met thee


Wat is er nou lekker op een koude dag om een uur of drie. ga me nou niet vertellen dat je het niet weet, nee, doe dat nou niet. Het kunnen natuurlijk wel honderd dingen zijn. Maar wat ik je ga aanbieden, is ook fijn. Het gaat namelijk om een vers kopje gezonde thee. Ik vertel je in een gedicht over dit heerlijke recept, dus denk even met me mee.

Voor dit heerlijke kopje gezonde thee, heb je ingrediënten nodig. Daarnaast is het gekookte water ook niet overbodig. Zo neem je 2 kopjes gekookt water met daarin 1 eetlepel citroensap. Je snijdt een centimeter groot aan lengte van een vers stukje gember af. Na het raspen van de schil, hak je het vruchtvlees zo klein mogelijk met een mes. Pak je een potje kaneelpoeder en of een stok en voeg een snuifje toe bij de rest. Een beetje kruidnagel, niet te veel, een klein beetje is echt genoeg. Een takje verse munt mag ook nog mee. 10 minuutjes laten trekken en je hebt een heerlijk kopje gezonde en verse herfstthee.

Voor de kaneel en kruidnagel gebruik ik een poeder, dat maakt de thee wel een beetje troebel. Voor mij geeft dat de juiste look en maakt het mij dus niet uit. Wil jij dat niet,  gebruik dan een stok of een nagel en die haal je er later uit.

Het heeft de sfeer van koude dagen die zich opvullen met een warme drank en de gezonde ingrediënten zitten vol goede vitaminen en houden je ook nog lekker slank. De kleur van het recept doet je denken aan de herfst en de warmte aan de bittere kou. En na deze heerlijke drank voel je helemaal opgebouwd.

Mocht het zonnetje toch nog even schijnen dan kun je er ook een ijsthee van maken. Door hem voor een paar uur in de koelkast te plaatsen. Schenk hem aan je gasten en je zult ze zeker verbazen.

Een warme thee is ook niet te versmaden zonder een prachtige stukje Franse kaas. Dat is weer een nieuwe trend die is geboren en waar ik je nu mee uitdaag.

Kaas en thee heffen elkaar namelijk op. Zo komt de smaak van kaas wat meer naar voren, net zo als dat werkt met wijn. Gewoon eens uitproberen zou ik zeggen, dat kan op zich geen kwaad.

Nu heb je een recept voor een heerlijk kopje verse gezonde herfstthee en ook nog eens goed raad.

Laat me weten wat je vindt?


Ingrediënten voor een warme herfstthee:


2 kopjes gekookt water
1 eetlepel verse citroensap
1 cm geschilde gember
1 snufje kruidnagel
1 snufje kaneel
1 takje verse munt

foto: http://mrg.bz/4e5c49
Tekst: Zimonias Magazine


No comments:

Post a Comment